Vervolg van onze reis... - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu Vervolg van onze reis... - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu

Vervolg van onze reis...

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 November 2014 | Thailand, Krabi

Zo even nadenken... Chinatown was wel leuk.. Een hoop Thaise die hopen je iets te kunnen verkopen. Nephorloges etc. We hadden nog best trek, dus toen we langs een eettentje kwamen waar ze spiesjes met brocoli en mais etc hadden maken we een tussenstop. Helaas miste ik Leon zijn hoogtepunt van de avond... Hij zag namelijk een aapje achterop de scooter met een helmpje op en jasje aan... Hahaha hij geloofde zijn ogen niet dus ging aan de restaurant eigenaar vragen of hij het goed had gezien... En ja die man met aapje achterop reed wel vaker langs haha... Daarna kwamen we een aardige jongen tegen die ons meenam naar een rooftop bar, was erg gezellig met een hoop backpackers... Volgende ochtend gingen we een buskaartje kopen voor reis naar Taman Negara. Daarna door naar Batu Caves een grote Goude tempel bij een grot waarvoor we een heleboel traptreden opmoesten. Kwamen we bij een vreselijke grot met een hoop afval en rommel hahaha... Dat was niet echt de moeite... Daarna zijn we naar het nationale museum geweest van Maleisië waar we er achter kwamen dat Nederlanders ontzettend boeven waren vroeger....savonds lokaal gegeten... Behoorlijk pittig aahhhhh... Maar wel lekker haha:D toen door naar twin towers, we bizar grote gebouwen waar een fonteinen show bezig was. Toen vroeg ons bed in want volgende dag vroeg op weg naar Taman Negara. Een van de oudste oerwouden ter wereld. In dus bus zaten nog 2 'blanke' meiden uit Canada. Binnen no time zaten we lang uit te kletsen en met hun trokken we de rest van ons taman Negara avontuur op! Na 3 uur in de bus moesten we overstappen in het plaatsje Jerantut. Daarna kregen we een mini busje.. Na een paar minuten hadden we door dat we in een soort achtbaan zaten. Chauffeur was zo stoned als een kanarie en reed 120 op bergweggetjes... Hij reed bijna een geit een toen bijna een man van z'n scooter.... Hell of a ride... We waren blij toen we levend aangekomen waren in taman Negara. Na wat verschillende hotels/ guesthouses afgeweest te zijn kozen we met z'n 4en voor een simpel maar goked guesthouse met 2 losse kamers en warme douche..en WiFi.. En dat midden in de jungle... En de WiFi was nog sneller als bij ons thuis... Kan kpn nog wat van leren hè!!!
Die zelfde avond gingen we een avond wandeling door de jungle maken.. Natuurlijk niks voor mij maar heel stoer ging ik toch mee... Maar een keer hard gegild omdat ik een plant in m'n nek voelde... We zagen een mede miereneter..herten, vogels en een hoop enge insecten.. Ik was blij toen ik weer in ons guesthouse was... Maar slapen kon ik erna niet meer... Ik zag het 5 uur in de ochtend worden en toen ik eenmaal sliep droomde ik over honderden mieren hahaha... Held op sokken... Volgende ochtend gingen we een soort van raften met moterboot over de rivier. Super leuk. We stopte bij een local village.. Mensen die nog echt in de jungle leefde.. Was leuk om te zien en eigenlijk helemaal niet zo toeristisch ingesteld. We leerde vuur maken en met hun wapen jagen.. Leon was er natuurlijk een stuk beter in dan ik.... :D mij schiettechniek raakte alleen wat huisjes in de verte waar Leon het doelwit: Mr Bean knuffel in een keer vol midden op z'n voorhoofd raakte! Daarna gingen we voor de lunch en wilde we eigenlijk de canopy walk gaan doen, dit is een touwbrugparcour op 70 meter hoogte in de bomen. Helaas was hij dicht vanwege de regen. We relaxte wat op de kamer en gingen toen zoals afgesproken met onze gids van het raften en nachtwandeling de lokale wijn proeven. We gingen opzoek naar de wijn maar konden het nergens vinden. We zochten Emir de gids van onze leeftijd op en we gaven hem geld en hij ging voor ons wijn halen. Wij gingen inmiddels met onze Canadese vriendinnen eten en na het eten had Emir inderdaad voor ons wijn gehaald. In 2 waterflessen haha! Het was ananas wijn. Hij nam ons mee naar zijn 'huis' waar er nog een paar lokale mensen gitaar aan het spelen waren en probeerde een vuurtje aan te maken. Vanwege de regen was al het hout nat dus dat wilde niet erg.... Je zal t niet geloven maar ik was uiteindelijke de gene die het vuur aankreeg.... We hadden en super gezellige avond met z'n alle. Bij terugkomst in ons guesthouse zat er een MEGA kakkerlak in onze badkamer.. Iehwl! De volgende ochtend stonden we vroeg op om alsnog de capony walk te kunnen doen. Was echt super leuk en helemaal niet zo eng als ik dacht dat t zou zijn! We namen bij de capony walk afscheid van onze Canadese vriendinnen en wij gingen terug naar het dorpje bij het park. We pakte om 3 uur de bus naar Kuala Lumpur en kwamen daar om 10 uur aan. De volgende ochtend pakte we het vliegtuig naar Krabi(thailand). Aangekomen in Krabi hadden we nog een busreis van 4 uur naar Khao Sok voor de boeg. Na een lange dag reizen kwamen we rond half 7 aan in Khao Sok. Als je in Thailand uit een bus stapt staan er direct 5 mannetjes klaar die je een hostel o.i.d. Willen aanbieden. Super irritant maar soms ook wel makkelijk. We hadden geluk want we kwamen uit met een super leuk 'resort'. Genaamd: Jungle huts. Bij aankomst vroegen ze of we apen leuk vonden of niet. Tuurlijk vonden wij aapjes wel leuk dus we kregen een hut (lees best luxe hotel kamer op hoge poten) aan de rand van een rivier en de volgende ochtend werden we wakker gemaakt door de hele familie aap op ons balkon! We hadden de avond ervoor ons opgegeven voor een jungle Tour. Bestaande uit 2 dagen en 1 nacht in de jungle. We vertrokken vroeg met een busje met een hele aardige (zeer dikke Thaise) chauffeur die amper Engels sprak. We waren zeer verbaast toen we aangekomen bij de ingang van het National park er achter kwamen dat Big Men zoals hij zichzelf noemde ook onze gids was haha! We gingen op een motorbootje met 10 man en vlogen met hoge snelheid over het meer. Het meer is 43 jaar oud of jong maar net hoe je t wil zeggen. Het is ontstaan doordat ze een stuwdam hebben aangelegd. Je ziet in de rivier dan ook nog dode bomen uit het water steken want dat was voorheen gewoon jungle ipv meer. Er is nog steeds een heleboel jungle over gelukkig. Na een uur varen kwamen we aan bij ongeveer 25 drijvende hutjes. Echte hutjes. 4 muurtjes en een dak met een 2 persoonsmatras erin. Hutje was misschien 2 bij 2. Super leuk! We kregen 1,5 uur om te zwemmen in het meer en dat was super leuk! Daarna kregen we lunch, Thaise curry met rijst! Hhmm lekker! Na de lunch gingen we weg met de boot, we gingen een wandeling maken naar de grotten in de jungle.de wandeling liep op sommige delen door het water dus na 10 min liepen we al met doorweekte wandelschoenen..lekkerrrrr.... Na 45 min kwamen we aan bij de grot. We moesten onze kleren uit doen maar schoenen aanhouden( we hadden bij het hutjeskamp al opdracht gekregen zwembroek en bikini aan te trekken) en al onze niet waterdichte spullen achterlaten op een rots.met hoofdlampjes op gingen we een grot in, de ingang was echt iniminie en we verbaasde ons dat Big Men er überhaupt doorpaste hahaha. Eenmaal in de grond was het echt mega donker en de grot stond vol water. Al na 50 meter moesten we zwemmen om verder de grot in te komen. En dat water was me koud koud koud brrrrrr.... We kwamen bij een watervalletje in de grot maar helaas konden we niet verder vanwege de hoge waterstand. (Normaal kon je aan de andere kant de grot weer uit ) we wandelde het hele stuk weer terug en na kort bootritje weer terug bij ons junglekamp. We kregen hier diner en om 7 uur gingen we met de boot een nachtsafari maken. We zagen 2 aapjes slapen in een hangende tak super schattig! Daarna lekker naar bed, dat slapen was geen probleem we waren dooooodddddmoe! Volgende ochtend werden we om 6 uur gewekt, we gingen voor een vroege ochtend safari te boot, een hoop apen gezien maar vooral prachtige prachtige beelden van de natuur...met ochtenddauw en opkomende zonnetje!
Daarna kregen we ontbijt ( soort kruising van pannenkoek en eierkoek) en daarna tijd om te zwemmen. Er lagen grote drijvende boomstammen in het water waar Leon en een Franse jongen samen een stoeipartij op deden. Wie kon wie het eerste van de boom afduwen hahah was leuk! Daarna was het spullen verzamelen en weer op de boot. We werden bij een ander stuk jungle van de boot gebonjourd en mochten zonder gids een stuk door de jungle. Na 1,5 uur kwamen we aan de andere kant van het eiland uit en daar stond Big Men met onze lunch... Maar eerst een duik in het meer want er was geen kledingstukken meer droog..... Het was WARM!
Na lunch nog stukje varen en clifjumping.. Toen weer terug naar onze andere luxe junglehut... Mean wat was ik blij met een douche! We hadden onze kleren vorige dag afgegeven bij wasserette en ik dacht nog even fris onze vieze jungle kleren met de hand te wassen....de volgende ochtend na 18 uur de ventilator erop was zelf mijn bikini en sneldrogende shirtjes niet droog. Gelukkig had ik een klein reisfohntje bij me en heb ik de rest van de ochtend kleren droog zitten föhnen... Om 2 uur gingen we met de bus terug naar Krabi, busreis van 4 uur... Boringgg.. Aangekomen in Krabi vonden we een keurig guesthouse voor 250 Thaise baht, 6€. We gingen eten op de avondmarkt. Wat geweldig was dat! Het was er mega druk, we vonden een viskraampje met vers gevangen vis. We mochten zelf de vis uitkiezen en hij ging op de bbq. Het was echt verrukkelijk!!!!! Op de markt zitten eten was een attractie opzich! Mensen die heen en weer rennen, steekvlam hier, steekvlam daar prachtige georganiseerde chaos! Toen snel richting bedje en vanmorgen moesten we vroeg op, 06.00 uur want we vliegen over 30 minuten naar Chiang Mai stad in het noorden van Thailand, op naar onze volgende avontuur!!!

• 24 November 2014 - 09:49

Lilian:

Wat een superleuke ervaring en goed dat jullie er alles uithalen door gewoon vroeg op te staan. Volgens mij kunnen we bij jullie thuiskomst een week uittrekken om de foto's te kunnen zien. Veel plezier nog!

• 24 November 2014 - 12:58

Marjolijn Boers:

Super leuk om jullie avonturen te lezen, door jullie verhalen herbeleven wij onze backpackervaringen ook weer een beetje.
    Geniet nog lekker van derest van jullie trip!

Dikke kus van Stijn en Jens.

• 24 November 2014 - 13:51

Hildegard:

hoi Anouk en Leon , wat een geweldige ervaringen! Leuk om te lezen dat jullie het avontuur niet schuwen. En wat een rijkdom dat jullie dit kunnen beleven. Nog heel veel plezier en ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.
    Kus Hildegard

• 24 November 2014 - 22:17

Astrid:

Door jou verhalen, heb ik af en toe gewoon het gevoel dat ik bij jullie ben. maar in sommige stukjes toch ook wel weer blij dat ik dit thuis op de bank kan lezen. hi hi. Geniet ervan!!!! kijk nu al weer uit naar jullie volgende belevenis.