Koude douches, zere voeten en meer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu Koude douches, zere voeten en meer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu

Koude douches, zere voeten en meer

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 November 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Blog: de heenreis:
De heenreis liep iets anders dan gepland maar we zijn inmiddels veilig op plaats van bestemming aangekomen: Singapore
We zouden een rechtstreekse vlucht hebben van Amsterdam naar Singapore en hadden al thuis keurig netjes ingecheckt toen we bij het afgeven van onze bagage ineens te horen kregen dat er 'iets' met onze tickets mis was en we even door moesten lopen naar de service balie. Daar kregen we te horen dat er iets mis was met ons vliegtuig en ze daarom een vervangend toestel in hadden moeten zetten... Waar helaas 95 mensen minder in konden... Kleinigheidje
We werden omgeboekt en gelukkig viel de schade of in ons geval de winst erg mee. In plaats van rechtstreeks naar Singapore om 21.00 uur vlogen we om 22.00 naar Dubai. We konden dus uitgebreid met ons uitzwaaicomite nog gaan avondeten! Gezellig! Uiteindelijk kwamen we totaal maar 4 uur vertraging maar daar krijgen we als vergoeding wel allebei een KLM voucher voor van €800 die een jaar geldig is... Verplicht nieuwe reisplannen maken dus voor volgend jaar... Wat vervelend toch:D

Eenmaal in Singapore aangekomen(22.00) namen we een taxi naar ons hotel. Simpel maar prima hotel. We wilde nog even we wat gaan eten.. We kregen meteen een mega ontgroening.. Ons (thuis voorafgeboekte hotel) lag namelijk in een hoerenwijk... Na 13 smerige eettentjes waar de kans op voedselvergiftiging 100% was vonden we een eettentje waar de kans op voedselvergiftiging 90% was.. Die maar doen dan.... De tafel plakte, de ventilator aan het plafon schoot zn aangekoekte vetresten tegen de muur en de vloerbedekking in de keuken bestond uit vieze kartonnen dozen... Precies waar je zin in heb na een lange reis:D
Nadat ik in mijn burger ook nog een haar vond was het echt tijd om een supermarkt te zoeken... En die vonden we en ze hadden: croissantjes en NUTEELLAAAA JEEEHHHHH!!!
Na een nachtje slapen wilden we heerlijk genieten van een welverdiende douche.... Koude douche... Chips bah k u t..bleghhh.. Ik heb ook ervaren dat mannen hoog kunnen gillen (hihi) daarna gingen we op onderzoek uit in Singapore. Van een student (Willemijn, bedankt x) hadden we een ondeksingaporeroute gekregen die we braaf volgende. Zo gingen we ook heel stoer bij een mega luxe hotel met de lift naar de hoogste etage waar we uitkwamen in het beste restaurant van Singapore.. Bij de liftdeur stond heel braaf een chique butler op ons te wachten die ons er van weerhield om van ons uitzicht van deze hoogte te genieten.. Toen hij ons vragen aankeek zei Leon: where can i find the toilet... Zie je het voor je een mega luxe restaurant waarvoor we eerste 12 etages omhoog moesten en dan vragen of er misschien een wc is.... Eenmaal terug in de lift was het natuurlijk lachen gieren brullen hahahaha...
Singapore is verder een super leuke moderne stad maar wel mega duur ( €12 per biertje is normaal ). Leon had s ochtends besloten om op z'n havainas slippers ( plastic teenslippers) te gaan.... Na 6 km lopen vond hij ze toch niet meer zo lekker zitten... (Lees: meneer strompelde al kermend achter Anouk aan) Arme Leon! We genoten savonds nog van de prachtige lichtshow vanaf Marina Bay ( vergeleken met doorsnee dancefeest in nl was het een lasershow in iemand z'n achtertuin):)
2e dag Singapore gingen we rustig aan doen....na een nogmaals koude douche pakte we onze backpacks en .... Toen zag ik net 5 min voor dat we de kamer uitliepen een knopje: water heater.... JAHOORRR je moet gewoon een knopje omzetten voor warm water... Goed, rustig aan doen..... 8 km door botanic Gardens in Singapore verder liep vervolgens ik kermend achter Leon aan... Leon dit keer op z'n snelle wandelschoenen en vond ik na 2 dagen Birkenstocks ze ook niet meer zo lekker zitten... Daar in tegen zorgde ik er s avonds in de nachtbus naar Kuala lumpur er dan weer niet voor dat de mensen met bosjes tegelijk flauw vielen van de zweetvoeten van Leon...( oké oké overdrijven is ook een vak:D)
Goed zoals ik dus al schreef hierboven gingen we die zelfde avond met de nachtbus Naar Kuala Lumpur.. Ik was oververmoeid na het zien van alle bomen in botanic graden dus viel dan ook binnen 3 sec in diepe slaap.. Na 40 min in de bus staat er ineens een schreeuwende busschauffeur in het weetikveelwatvoortaaltje naast me die ons probeert duidelijk te maken dat we door de paspoort controle moeten... Aangezien ik net heerlijk lag te slapen was ik lichtelijk in staat deze meneer iets aan te doen... Ik stampte lichtelijk chagrijnig de bus uit... In alle staten.... ( maak nooit slapende ... (Waren het wolfen?? Wakker... We weten allebei t spreekwoord niet meer....)

Goed... We kwamen na een busreis van 6 uur aan in Kuala lumpur... Het was kwart over 5 in de ochtend. Ik had gelukkig de avond ervoor tijdens t eten op de WiFi een hostel gezocht maar niet gereserveerd. Wij ons op goed geluk laten afzetten bij Suzies guesthouse... Hartstikke dicht.... Aanbellen dan maar.. Slaperige meneer komt de trap af en YESSSS ze hadden bedden vrij.. Op een aparte kamer... Met Airco... En gratis WiFi.. Wat wil een mens nog meer... Slapen ... Nou dat deden we.. 8,5 uur later werden we wakker(12.50),.. Ik had zin in croissantje met chocolade maar die hebben ze niet in Azië.. Karma vond me ondanks m'n gevloek toch nog lief denk ik want we lopen ons hostel uit en bij t eerste beste cafeetje zie ik chocolade croissantjes.... Ohhhjeaaahhhh!,,,
We gingen als eerste naar toerist information.... Metro check... Eerste moesson regenbui check... Alles nat check... Regenjas.... Uhhhh in het hostel..... ( nog even oefenen met jassen en schoenen zoals je leest).
Dit schijf ik vanuit ons hostel Suzies guesthouse in Chinatown Kuala Lumpur.. We gaan nu even wandeling maken door Chinatown avondmarkt ( op goede schoenen incl. Regenjas) en dan biertje doen in reggeabar 2 deuren verderop....

We missen jullie en tot het volgende verhaal....

Xxxxxx Anouk en Leon

• 14 November 2014 - 19:36

Lilian:

Wat een prachtig verhaal, leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen! Hier geen Mousson regenbui maar gewoon vies weer en als je dan minstens 3 x daags de hond uitlaat, dan.... Veel plezier verder!

• 15 November 2014 - 11:25

Mike:

De eerste week moet alles nog wennen. Maar dan weet je hoe het moet.(ivm schoenen jas enz.)
    Veel plezier verder. en geniet ervan he.

• 15 November 2014 - 11:43

Kait:

haha mooi verhaal! Gaat helemaal goed komen met jullie!!

• 15 November 2014 - 12:11

Derrek:

Niceeeee! Gaat jullie goed! Die stinkvoeten!! Geniet ervan he damess!:)

• 15 November 2014 - 12:34

Monique:

Klinkt goed, vol verrassingen en uitdagingen in ieder geval! Leuke schrijfstijl Anouk...alsof ik je écht hoor praten...hihi

• 15 November 2014 - 13:52

Willemijn:

geweldig, wat een belevenissen nu al in die eerste dagen. Jammer van die butler, die ben ik nog nooit tegengekomen daar! ((-:

• 15 November 2014 - 19:19

Jesse:

Die witte kan ook nergens tegen he!! Koude douchee..