Deel 3... - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu Deel 3... - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu

Deel 3...

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 November 2014 | Thailand, Chiang Rai

Aangekomen in Chiang Mai gingen we naar een backpackers hostel dat ik van te voren op Google had gevonden. Deejays backpackers.. Super leuk hostel met een gezamenlijk tuin een aantal deuren verderop.. Bij deze tuin zit een bar/restaurant plus zwembad... Wowie! We liepen wat rond in Chiang Mai en gingen savonds naar de avondmarkt.... Leuk groot en druk:D we aten bij een restaurantje langs de avondmarkt. Ik had net in Khao Sok ontdekt dat ik de groene curry hier wel lekker vond dus ik nam vol overtuiging de green curry but not spicy.... Ik was meteen genezen... Blegh hij was echt vies haha! Avondmarkt verder was wel heel leuk! Volgende dag hadden we een dagje chiang mai gepland. Ik voelde me alleen al een dag of 14 duizelig en ben mega verkouden en dat was helaas nog niet minder geworden...ik had in Khao Sok al even met arts in NL overlegd en die adviseerde toch in Khao Sok naar een arts te gaan.. Ik keek t natuurlijk nog wel even aan;) maar maandag voelde ik me toch weer mega duizelig dus toch maar even cultuur snuiven in het ziekenhuis bij een dokter. Had een lage bloeddruk en m'n heel veel druk op m'n hoofd/oren waardoor ik zo duizelig werd. Pilletje hiervoor pilletje daarvoor en... Ik voel me nog steeds het zelfde hèhè... Maar goed dat mag de pret niet drukken.. Inmiddels heeft Leon ook bultjes (waarschijnlijk zonneallergie ofzo) en ik een zere vinger omdat ik duizelig werd bij uitstappen van de bus en uitgleed gisteren gingen we met een excursie naar Chiang Rai.. We zijn niet zo van de excursies Maarja je ziet wel veel in korte tijd. Nou we hebben veel gezien maar in een lange tijd... De dag duurde van 7 in ochtend tot 10 uur in de avond en we kregen alleen lunch en geen tijd voor diner... Mooie dingen gezien maar dat was de laatste excursie ever...! Vandaag gingen we naar een diervriendelijk olifanten park. We begonnen de dag met een theoriesessie over olifanten super leuk een leerzaam en leerde de commando's om een olifant te bestuderen we moesten ons omkleden en kregen een prachtige mahoet(olifantentrainer) pakje aan...20 maten te groot maar dat mocht de pret niet drukken. Daarna voerde we de olifanten wat bananen en leerde we opstijgen.. De zegt halong tegen de olifant dan knielt hij een beetje je stapt op z'n knie en pakt z'n oor haha ja echt en hup daar zit je.. Dan zeg je loek en dan staat hij op. Pai is loop en how is stop. Echt leuk. Lijkt hoog maar valt best mee. Na rondje over het erf gingen we de jungle in. Mijn olifant was een meisje en heette wan man ik noemde haat miss sweety. Nou miss sweety werd al snel miss alwayshungry... Al lopend vrat ze alles op wat ze tegen kwam en ze luisterde van geen meter hahahaha.. Gelukkig liep er nog een mahoet naast waar ze echt gek op was maar ook naar hem luisterde ze niet zo goed en soms sloeg ze gewoon links af om een lekker hapje te pakken hahahaha... Leon zijn olifant vrat ook ondertussen de halve Jungle leeg haha miss sweety hield er van hard gaan..... En dan moest ik me echt goed vast houden.... Hèhè miss alwayshungry hield echt van water dat zei mijn mahoet die verder geen woord Engels sprak maar hij had al snel door als ik meneer riep dat miss alwayshungry dan compleet de andere kant op liep....na een uur kwamen we aan bij een mini kampje waar we gingen lunchen we kregen een heerlijk noodle gerecht in een bamboe blad geserveerd. Het was net een kadootje om te zien.. En ja er liep een mier overheen en ik heb het gewoon opgegeten.... Thanks god was het dit keer niet pittig en gewoon super lekker:D na de lunch kregen wij en de olifanten een modderbad. Dat was echt cool. De olifant ploft neer in de modder en vervolgens gingen we met 10 man de olifanten scrubben haha. Ook wij werden helemaal ingesmeerd met deze gezonde modder. OHJA ik vergeet nog dat er een olifant kusjes kon geven... En ik kreeg een kus. Echt zo schattig... Eigenlijk zuigt hij je wang een soort van vacuüm hahahah.....!!,!,
Na het modder avontuur gingen we als een soort zwarte piet verder te olifant. Na een rit van 45 min kwamen we aan bij een best snel stromende rivier. We gingen zwemmen met de olifanten. Miss sweety was echt DOL op water. Ze zakte door d'r benen ik kon er snel afspringen ze ging helemaal koppie onder en liet zich een stukje meeslepen door het water ze was echt 3 min helemaal onder water ik dacht: hallo moet je niet ademen ofzo hahaha. Ze was zo aan het genieten. Mijn meneertje riep haar terug en toen moest ik met m'n rug naar haar toe voor haar gaan staan, d'r slurf ging tussen m'n benen door ( haha klinkt lekker fout) en ze tilde me zo met haar slurf echt wel 2 meter van de grond. Ongelofelijk wat een kracht erin zit! Daarna zei d'r meneertje iets tegen haar en ze gaat met d'r slurf onder water en geeft me echt een douche hahaha echt gewoon kei hard haha ik moest eerst even 4x knipperen om m'n lenzen terug op z'n plek te zetten haha dat deed ze zo nog een stuk of 3x. Echt als miss sweety had kunnen schateren van het lachen had ze dat zeker gedaan. Het plezier straalde er vanaf! Ik kocht voor 50 eurocent een hele tros bananen voor haar die ik haar voerde terwijl ik op haar zat.. Ze bleef maar bedelen met d'r slurf omhoog hahaha miss alwayshungry! Daarna terug naar de ranch..echt een dag om nooit te vergeten,we kregen een T-shirt van het park en dvd met foto en filmmateriaal mee van de dag! Echt super. Oké de dagen kloppen echt van geen meter meer want gisteren is niet meer gisteren enz want dat is inmiddels eergisteren maar verbinding is echt waardeloos dus ik kon dit niet versturen! Maargoed echt gisteren dus gingen we nog naar Doi inthanon , de hoogste berg van Thailand. Het zo er echt MEGAAAA koud zijn dus we lange broek en trui in de tas. We keken uit de bus en zagen mensen met mutsen, oorwarmers handschoenen winterjassen.. We stappen uit de bus... We vonden het alles behalve koud en liepen in ons korte broek en hempie rond over de berg haha het was17 graden en zonnig en genoten van frisse lucht en prachtige uitzicht. Was leuke dag! Savonds gingen we naar avond markt waar we inmiddels goed door hebben hoeveel je kunt afdingen hier haha we maken er gewoon een sport van! Onze backpacks kunnen inmiddels bijna niet meer dicht! We doen vandaag dagje rustig aan en zitten nuchterling relaxt bij super schattig cafeetje te ontbijten. Het is heerlijk. Ik zit inmiddels aan heerlijke vers gebakken warme brownie en kopje thee hmmmmmmm!vanavond pakken we de nachtbus naar Bangkok, duurt 10 uur we gaan heerlijk slapen denk ik! OHJA ik vergeet nog te vertellen dat we in chiang mai ook nog naar een Muay thAi wedstrijd zijn geweest... We een leuke ervaring om eens te zien... Leon vind het natuurlijk prachtige dat er 4 knock-out gingen en er een een gescheurde wenkbrauw had..haha wat trouwens ook nog super leuk was dat bij ons guesthouse een super leuke hond woonde die 2 puppy's had.. Echt zoooooooooo schattig. Coco, de mama hond vond Leon en mij blijkbaar erg leuk, als wij gingen ontbijten ofzo dan liep ze helemaal met ons mee naar het cafeetje en bleef ze onder tafel wachten en liep dan weer helemaal mee terug. Als we op de bus zaten te wachten dan kwam ze bij ons zitten echt super leuk! Zo genoeg gelult! Op naar ons Bangkok avontuur!

Ps. Ondertussen voel ik me stukken beter en Leon z'n bultjes zijn weer weg voor de bezorgde lezers


  • 28 November 2014 - 15:00

    Lilian:

    Wat een geweldige ervaringen en aan de foto's te zien zijn jullie nog niet op elkaar uitgekeken☺!

  • 29 November 2014 - 11:46

    Mike:

    Wat een ontzettend leuk avonuur mt die olifanten.
    Ik ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben. Veel plezier samen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Parelli Student voor 4 weken naar USA

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 32627

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 30 December 2014

7 weken backpacken in zuid oost azie

02 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: