Bangkok - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 December 2014 | Vietnam, Hanoi

Bangkok: wat een chaos wat een hitte.....meeennnnnnnn! We kwamen aan met de nachtbus wat trouwens prima was we hadden allebei prima geslapen! Toen we uit de bus stapte was het 7 uur en echt al 33 graden. Na wat verschillende guesthouses een prima goedkoop hotelletje gevonden waar ik eerst onder de koude douche ben gaan staan om af te koelen... De luchtvochtigheid was in Bangkok 67% dus ook al zit je stil zweten doe je toch wel....Lachebekje met open mond en koud zweet ik was nog moe dus hebt nog even uurtje geslapen Leon ging beneden boekje lezen. Daarna hebben we een beetje rondgelopen in de buurt van Kao Son Road al snel begon te stortregen.... Heeeeeerlllijkkkkkkk! Hoe blij kun je zijn met een beetje verkoeling haha! Toen we gingen ff wat drinken op een terrasje waar ik in gesprek raakte met een Nederlandse meid Karin! Ik was namelijk heel enthousiast tegen mama aan het vertellen wat voor leuke winkeltjes en kraampjes ze overal hadden over Skype dus toen ik opgehangen had zei ze.. Je moet morgen naar de weekendmarket gaan!! Kijk wat ik allemaal heb gekocht... Daar kwamen alle aanwinsten op tafel.. Allstars voor €12 en armbandjes, shirtjes etc.. Alles voor bijna niks! Ik dacht wat een WAHALLLAAAAA!!! Dus we raakte gezellig aan de praat en ze was al de 4x in Bangkok geweest dus na wat biertjes besloten we savonds met z'n 3en op stap te gaan ... We gingen Koh SAN Road wat een klere herrie daar alle clubs door elkaar... We bestelde een echte Thaise Bucket.... Een emmer vol cocktail...daarna ging Karin ons nog iets typisch bangkoks laten zien... Namelijk de 'wallen' van Bangkok.. Incl de ladyboys( voor de mensen die t niet weten, dit zijn mannen maar ze zijn helemaal verbouwd tot vrouw behalve t zaakje daar beneden, veel sekstoeristen vergissen zich erin die denken namelijk een vrouw mee naar huis te nemen en komen er dan in bed achter dat het geen vrouw is) nou echt... Je ziet het gewoon niet..BIZAR! Hahaha wij op terrasje mensen kijken.. Nou er lopen echt van die lelijke mannen met bierbuik rond haha! Dus op gegeven ogenblik zegt Karin: kom we gaan ff binnenkijken bij: Spanky bar... De naam zegt al genoeg hè.. Wij binnenkomst krijg je een klap op je kont haha binnen is het gewoon een striptent... Ach je moet t eens gezien hebben in je leven hahaha! Na 1 (verplicht) drankje stonden we zo weer buiten en wilde we graag naar bed (03.00). De volgende ochtend spraken we met Karin af om met haar als gids naar de weekend market te gaan. Nou echt het was buiten 35 graden maar in de overdekte weekendmarket was het zeker 45 graden.... Leon is 2 paar Allstars rijker... Na alle waarschuwingen van alles en iedereen trapte we maandagochtend toch in een tuktuk avontuur.. We werden op straat aangesproken door een aardige meneer die vroeg waar we vandaan kwamen en hij vertelde dat het elke eerste maandag van de maand een speciale dag is en dat je dan een bepaalde tempel gratis kan bezoeken en dat we beter de tuktuks met een geel kentekenplaat konden nemen want die waren van de overheid en dus goedkoper.., hij vroeg wat we al gezien hadden in Bangkok en wat niet en hij gaf ons heel aardig advies over wat we echt bog moesten zien, hij zei je moet een tuktuk aanhouden en zeggen voor 40 baht willen we hier hier en heen hierheen. Hij zegt ik help wel even. En Jahoor tuktukje wilde dat wel doen voor 40 baht.. Na 2 mooie tempels gezien te hebben werden we zoals iedereen ons al voor had gewaarschuwd gedumpt bij kledingzaak waar je kleding op maat kon laten maken. Tuktuk chauffeurs krijgen geld en benzine als ze toeristen daar dumpen haha.. We konden er wel beetje om lachen. Na wat strenge woorden tegen de tuktuk meneer werden we weer terug afgezet en hadden we voor €1 toch even mooi 2 tempels gezien terwijl hij op ons bleef wachten haha! Toen moesten we alleen wel haasten want we hadden bedacht dat tuktukmeneer ons wel even bij ons beginpunt van onze fietstocht zou afzetten maar helaaslindakaas... Uiteindelijk met een express boot toch (voor weer maarliefst €1) net op tijd voor onze fietstocht bij Co van Kessel, dat klinkt Nederlandse hè. Dat is het ook, een Nederlandse man is weetikveelhoeveeljaargeleden in Bangkok fietstochten gaan organiseren. De beste Co van Kessel is helaas 2 jaar geleden overleden maar zijn missie en idee wordt nu voorgezet voor 3 van zijn werknemers. We kregen een fietstocht door Bangkok maar echt door Bangkok Bangkok en niet door het toeristische Bangkok. We fietste door iniminie straatjes, staken met veerpondjes over en we fietste nog net niet door iemand z'n woonkamer. Van het drukke Chinatown tot de rustige buurt Thorburi waar ze normaal geen toerist zien en dus alle kinderen willen een high five geven haha! Dinsdag hadden we een rustige dag waar we nog een grote liggende buddha in een tempel bekeken en verder rustig aan deden. Vanmorgen moesten we namelijk om kwart over 3!!!!!! Op om ons vliegtuig naar Hanoi (Vietnam) te halen.,. Gaaaaapppppp! Inmiddels hebben we een hostel in Hanoi met goede WiFi, Skype werkt hier super want dat hebben we al getest met opa en oma Boers! We hebben net lekker gewandeld door Hanoi... Lees: we hebben ons leven al 15x gewaagd om de straat over te steken...... Het verkeer is hier een grote chaos met duizende scootertjes die hard toeteren aan een stuk door.. De strategie om over te steken: tot 3 tellen kruisje slaan en: GAAN MET DIE BANAAN!... Thanks Parelli voor de 'Using a strong Natural power of focus'... Leon trekt me af en toe aan m'n capuchon terug als ik ondanks die focus toch nog bijna van m'n slippers wordt gereden!.......(sorry mam ik doe echt wel voorzichtig hoor:D) je zult nu denken capuchon en slippers..... Huh jah, want we zijn van Bangkok 35graden naar 17 graden in Vietnam gegaan(heerlijk!!!!). Goed... Zoals de DIEHARD volgers door hebben lopen we voor op schema. Hier dus ons nieuwe schema voor de rest van de reis:
4/12: Hanoi
5/12 -6/12:excursie naar Ha Long Bay + slapen op boot!
De nacht van 6 op 7 december pakken we de nachttrein naar SAPA!
7,8,9 december gaan we wandelen/ bergbeklimmen in het SAPA gebied en slapen bij locale bevolking. We onderbegeleiding van een gids.
De nacht van 9 op 10 december gaan we weer terug met de nachttrein
21/12 om 13.05 vliegen we naar Bangkok
22/12 met 6 uur durende bus naar Koh Chang
23/12-29-12 koh Chang
30-12 naar huisje toeeeeeee

Wat gaat de tijd toch snel hè! We zitten al weer bijna op de helft!!!

• 03 December 2014 - 23:54

Lilian:

Wat een superverhaal weer en wat een ervaringen! Geweldig!

• 04 December 2014 - 11:47

Hildegard:

Hoi Anouk en Leon! Wat een geweldige reis maken jullie. Fijn dat jij een verborgen talent hebt Anouk, kunnen wij aan de zijlijn meegenieten.

• 04 December 2014 - 11:47

Hildegard:

• 04 December 2014 - 17:44

Daisy:

Aan je verhaal te horen hebben jullie het daar echt naar julie zin. Amuseer jullie nog en geniet nog van al de leuke dingen die je ziet en doet. Xxx