Een bijzonder plek, een bijzondere groep mensen! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu Een bijzonder plek, een bijzondere groep mensen! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu

Een bijzonder plek, een bijzondere groep mensen!

Door: anoukdahrs

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wauw mensen,.. Wat is dit toch een bijzondere plek en een bijzondere groep mensen... Schrijf dit verslag even achtersevoren...
Pete verlaat ons morgen want hij gaat Pat assisteren op de horse taming in Reno : http://www.parellinaturalhorsetraining.com/parelli-wild-horse-taming-naturally-event-in-reno-nevada/
Hij begon de dag met een afscheidspraatje,, Zo bijzonder hoe opene iedereen is.. Tranen stroomde bij iedereen over de wangen. (ook bij hem) behalve bij mij want ik was druk aan het vertalen in mn hoofd.. hihi! Iedereen had wel een mooi praatje of dankwoord voor Pete.. HIj had een prachtige gedicht en vertelde nog een paar mooie ervaring. Hij zei: Dit is mn 5de fast track die ik lesgeef en er is nog NOOIT een groep zoooo close geweest. 63 mensen die mekaar niet kennen en in 3 weken zooo dicht naar elkaar toe groeien.. Iedereen die elkaar opvangt, We maken lol samen en gaan door mooie en moeilijke tijden! Echt geweldig!!!

Daarna hadden we focusstations, ik begon met Petina met wat grondwerk met obstakels.. 2 voorvoeten 5 sec in de trailer/ groene bal op dr rug en ze sprong gewoon een barrel JJOOOHEEEHOOEE.. Dan maar gaan rijden. We deden wat Follow de trail en Pete was weer in zn lolbui en probeerde steeds mn stick af te pakken haha! We hielden een racewedstrijdje door Arena grande en mijn paard was lekker sneller haha!! Altijd leuk!
Daarna mochten we weer oefenen met het uitzetten van een presicion pen.. Daarna gaf kristi een demo over Finesse.. Erg intressant!

In de lunchpauze werd ik ineens van achter vast gepak en voluit geknuffeld door Kailaan die me een knuffel kwam brengen van Anna... Dat is nog eens fijn!:D

Smiddag waren we allemaal opgezadeld in Arena Grande toen Kristi mer het bericht kwam dat we snel moesten afzadelen (zat er net 3 min op:P ) want er kwam een grote storm aan.. (dat was inderdaad een grote storm) We keken in de lodge allerlei films over Finesse.. SUPERRR!! en we keken onderandere dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=HgG_Gwy7Ysg WAAAHH Zie hoe dat paard beweegd. Hier is dressuur ooit uit ontstaan( Probeer maar niet naar de stier te kijken;))

Daarna had Pete nog een praatje klaar.. En daar kwamen de tranen weer bij iedereen.. Hij vroeg om ons alsjeblieft ons hele leven Parelli te blijven toepassen niet alleen bij de paarden maar in ons hele leven.. Iedereen had wel iets te vertellen wat voor een bijzondere vriendschap er hier ontstaan was met een bepaalde persoon terwijl ze dat nog nooit zo gevoeld hadden!

Pete is echt een hele goede instructeur, hij heeft ons allemaal zoo ogoed geholpen zonder te serieus te zijn.. Geweldig! Ik heb hem uitgenodigd om naar NL te komen om les te geven, meid uit Duitsland gaat iets organiseren en iemand uit polen in Polen..

Dan zondag. Zondag was ik om 6 uur wakker. niet erg fijn:P Ik heb met Hans gebeld en met mams en paps! Daarna met Petina wezen grazen (zij grazen:P) en daarna zijn we gaan zwemmen in de rivier... KOUUUDDDDD!! wel veel lol!
iedereen heeft erg moeten lachen om 2 uitspraken van me.. aangezien ze toch al op facebook rond gaan:P
- Heey there are a lot vegetables on the rocks.. ik bedoel algen/planten:P
- I'm a chicken again( kippenvel:P)

Savonds zijn we in een steakhouse wezen eten (LEKKKKEEEERR!!) We hebben een zeer bijzonder dessert...Light brownie: We bring the brownie to you neigbour table and you can watch eat them haha!!

Zaterdag werd ik om 7 uur wakker want het was open dag.. Petina en ik deden mee aan de Parelli Games.. Ze was erg braaf en we hadden veel lol! Daarna waren er spotlight van de creme de la creme van Pat instructeurs.. onder andere Pete, Kristi en nog wat andere.. Kristi gaf zo'n prachtige demo.. zoveel LOVE AND ROMANCE!! Wauw ze maakte het hele publiek in tranen!!

Na de open dag zijn Brain en ik naar een geweldige leerwinkel geweest.. Het was moeilijk te vinden (midden in de bergen zonder enige aanwijzing) en die man maakte de mooiste hoofdstellen.chaps/zadels WAAUUUWWW!! geweldige winkel!

Savonds zijn we wezen stappen.. Weer zo'n bijzondere avond! Er gingen een jongen weg die er al 4 jaar was.. Pete zn beste vriend.. Ze hadden een film gemaakt met allelei momenten.. We hebben in een scheur gelegen, en prachtige momenten gezien van Jake in deze Parelli Familie!! Prachtig!!!!!!!!!! Hij gaat een jaar naar huis om les te geven daar!
Pat zn nicht kwam weer zingen (katie Drake) en we deden met zn alle de dans die we van Pete hadden geleerd van de week!.. Een avond vol LOL!!!

Vrijdag hadden we een rustige dag.. Petina deed erg haar best met het zijl en na de lunch hadden we weer een gesprek met onze coach.. Was fijn gesprek.. Kelly vond dat ik wel klaar was voor de Externship.. nou hopen dat iedereen daar zo over denkt:D

Na het gesprek gingen we naar het hoofdkantoor van Parelli met een klein groepje en we kregen daar een rondleiding.. meaan groot gebouw! Was erg leuk! om mensen de touwhalster te zien knopen enzo:P

Savonds op tijd na huis en optijd slapen was erg moe!!

Nu ga ik douche en leren want van de week hebben we weer theorietest!


  • 26 Juli 2011 - 06:16

    Mama:

    Bestaat er al een boek over Parelli in het Nederlands, zo niet dan denk ik dat jij dat maar moet gaan schrijven (kijk ik wel na op spelling!). Kun je dat hondje die bij die man in die boot hangt mee naam huis nemen? Wat een schatje! Geniet nog lekker deze laatste week, ook van het mooie weer en we spreken elkaar!

    xxxxxxxxxxx mama

  • 26 Juli 2011 - 09:14

    Xante:

    Anouk! Het klinkt allemaal heel leuk! Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er maar van en probeer maar zoveel mogelijk op te steken ;)

    Tot snel! xxx

  • 26 Juli 2011 - 09:57

    Papa:

    Je maakt heel wat mee meisje. Leuk hoor.
    Wat een ervaring heb jij opgedaan!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Parelli Student voor 4 weken naar USA

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 32649

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 30 December 2014

7 weken backpacken in zuid oost azie

02 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: