Beren, Regen, Storm..... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu Beren, Regen, Storm..... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu

Beren, Regen, Storm.....

Door: anoukdahrs

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Voor de afwisseling was het vandaag niet zo mooi weer, wel warm.. Tenminsten KOUD vergeleken met andere dagen maar het was nog 30 graden ofzo... Alle paarden waren onrustig vanmorgen er stonden paarden in andere paddocks dan de avond ervoor.. WAT WAS ER GEBEURD? we hadden bezoek gehad van een beer...een grote zwarte beer... Aantal mensen hebben hem gezien maar zijn veilig op afstand gebleven.. Paarden natuurlijk in paniek.. De bos bleef de hele dag eng:P
We begonnen de dag met wat knopen leren, was leuk en leerzaam!
Daarna mochten we rijden of grondwerk doen met ondersteuning van de coaches.. We begonnen goed in de paddock, ze kwam al snorrend op me af gehuppeld... Porcupine ging stukken beter, heb nog even super savvy leren zadelen altijd handig! Voeten geven gaat beter met hulp van een instructeur een nieuwe techniek gekregen! IK kan ze nu al even vast houden! Knap paard!! We oefenende met Lateral flexion, indirect en direct rein.. Petina begon weer bijt gedrag te vertonen, op advies van Kristi negeerde ik het zo goed als mogelijk.. hahaha! ik heb me dood gelache! Ze werd me toch een partij WOEST!! STAMPEN, BIJTEN, KNORREN en toen was het klaar! Ze gaf op.. ik kreeg complimenten over mn confident dat is altijd fijn om te horen!!
Daarna kregen we les in zadelpassen, ook intressant!! mochten zadels op elkaars rug leggen, best zwaar zo'n westernzadel hihi!
toen lekker Lunchen met een grote salade, want ga natuurlijk wel strak na huis ;)
Na de lunch hadden we houdingsles, ook erg leuk! Petina deed het zuper!
Daarna gingen we met 63 mensen en 63 paarden naar arena grande.. en die is GROOT.. maar met zoveel mensen te paard toch best klein! We moesten opstellen in een halve maan, Kirsti ging op haar paard staan om ons instructie te geven,,, We gingen een spel spelen waarmee de instructeurs ons "aanvielen" en zo onze direct en indirect rein beter maakte erg gaaf! En toen begon het te onweren in de verte.. en dat kwam naar ons en het STORTREGENDE en we gingen rustig verder totdat Kristi riep: EVERBODY GET OFF en GOOOO INSIDE.... en dat moest ze hard roepen want de onweer was BOVEN onze hoofd iedereen was ondertussen ZEIKNAT!! en iedereen rende naar de paddock om zn paard weg te brengen! Spekglad was het want er is hier kleigrond,, Spannend wandelinkje:P !!
Daarna snel gegeten en nu net gedoucht lekker warmm!!!!

• 12 Juli 2011 - 06:04

Mama:

Ik zal je verhalen missen als je weer thuis bent, het is net of ik dagelijks een boek lees, veel plezier!

• 12 Juli 2011 - 11:18

Mike:

Eng joh die beer. De paarden zullen wel bang zijn geweest. Is het nu nog steeds slecht weer? Of is alles al weer op geklaard en is het nu weer mooi weer. Fijn dat je daar zoveel leerd. Met Vitesse gaat het goed. Ik heb vanmorgen (dinsdag) de paarden weer eten gegeven. En zondag gaan we het zomer huisje opzetten.

• 12 Juli 2011 - 17:53

Manon:

Hee noukie,

Wat is het ontzettend leuk om je verhalen de te lezen, het enthousiasme spat er vanaf. Geniet er ontzettend van want zo'n kans krijg je niet vaak! Jammer dat je je foto's hebt gedeleted maar maak er maar heel veel als mooie herinnering en voor ons vermaak natuurlijk!!

xx
    Geniet ervan!!