Weekend! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu

Weekend!

Door: anoukdahrs

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wow, na een intensieve week weekend, 2 hele dagen vrij!
Zaterdag morgen waren de Parelli Games op de ranch, iedereen kon deelnemen aan deze wedstrijd. Aangezien Petina Level 1 nog niet eens volledig beheerst hebben we niet mee gedaan. Set it up for succes! We hebben vanaf boven op een heuvel samen gekeken naar de rest, ze gaat dan ook niet gras eten, nee met je hoofd op Anouk dr schouder, want daar is het veilig.. Lief, en schattig maar geen confident horse... Daarna speelde we kort even met een boomstam, ik stuurde haar er na toe en wou haar gewoon voor hebben stil staan, niet springen.. Want met een beetje druk springt ze.. om het voor mij te doen, omdat ze RB (niet nadenkend springt) maar ik wil graag dat ze LB (confident en nadenkend) spring. Nadat ik haar een paar keer had verteld dat er niet gesprongen werd kon ze al likkend en kauwend voor de boomstam staan en zelf met neusje de boomstam aanraken, daarna zelfs de andere kant van de boomstam bekijken en haar voeten er opzetten... KNAPP paard. De volgende squeeze die ik vroeg sprong ze totaal LB erover heen.. Turn face wait 7 sec. Thanks horsiee!!
Na wat niks doen terug naar de pen(paddock) waar ze staat, hier oefende we nog wat met wijken voor druk, wat ze steeds beter begint te begrijpen en oefende wat met voetjes optillen en vooral weer neerzetten waar ik ze wil. In plaats van ze neergooien op de grond, dr voorvoeten gaan super achter is echt heel moeilijk. Ze maakte er een spelletje van om steeds haar achterhand weg te draaien, uieindelijk kon in afgelopen week een goede friendly game op haar achterbenen doen naar zodra ik vroeg om ze op te tillen ging ze draaien. Op advies van Pete (instructeur) drijf ik zodra ze haar achterhand wegdraaid naar voorhand weg.. Super techniek.. Spelletje was snel gespeeld, ze kan nu op fase 1 (mijn vingers op haar hak) haar achterbenen optillen maar ze daadwerkelijk vasthouden is nog te veel gevraagd, ze wordt dan erg claustrofobisch... Sneu als je al 11 jaar oud bent en je zo bang bent op je achterhoeven te geven. Maar we oefenen daar aankomende week rustig mee verder...
Onze goals voor aankomende week:
-Onze eeste 3 principles games verbeteren.. Dus Friendly game (zijl, grote groene bal etc) porcupine ( wijken voor druk) en driving game( wijken voor drijvende druk).
- Alle 4 de voeten oppakken vanaf 1 kant
- Indirect en direct rein/ lateral flexion oefenen
- hoofdstel aandoen vanaf mn knieen, ze is erg angstig voor het bit..

Na de zaterdagochtend heb ik even lekker gezellig met mams, paps, en Denise geskypet!!!

Toen gingen we SHOOOPPPPEEEEENNNNNN.. Ik moest en zou een hoed kopen want die zon op je hoofd is niet uit te houden hier, nu snap ik waarom iedereen iets op zn hoofd heeft hier. Ik heb een prachtige bruine leren cowgirl hoed gekocht.. Die ze natuurlijk niet in mn maat hadden en dus kleiner gemaakt moest worden haha..
Toen nog paardensnoepjes gekocht en een kriebel/massageborstel. Petina LOVESSSSS scratches dus beloningen zat!
In alle winkels kwamen we Parelli mensen tegen en ze vroegen dan ook in een winkel of Pat ons los had gelaten haha!

Daarna hebben we thuis broodjes gemaakt en toen zijn we uit geweest hahaha dat begint hier serieus om half 8 hahaha!!! Was super gezellig met alle Parelli people:D

Zondag heerlijk uitgeslapen tot half 7............ ritme ofzo8-) toen Petina laten drinken beneden, de paarden moet je hier naar het water brengen ipv het water naar hun. Scheelt een hoop sjouwen en werkt super als je in 4 weken een band wil opbouwen met een paard...

Toen nogmaals geskyped met het thuisfront en zooooooo blij zijn om mn zusje vielig thuis te zien met dr tarzan:D

Daarna heb ik hier thuis een planning gemaakt voor aankomende week, samenvatting gemaakt van afgelopen week, kleertjes gewassen, bed gewassen en nu gaan we zo uiteten in een mexicaans restaurant!!!

NU al zin in rest van de week.. HET IS HIER ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO GAAFFF!!!!!

  • 10 Juli 2011 - 23:01

    Anouk Dahrs:

    De reden dat er geen foto's zijn is omdat ik zaterdagavond perongeluk op delete drukte en toen alle fotos van die dag verwijderde......

  • 11 Juli 2011 - 06:05

    Papa:

    Heel leuk verslag Anouk.
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Jammer dat Petina nog niet zoveel kan maar i denk dat jij er wel veel van leerd.
    Veel plezier en succes verder.

  • 11 Juli 2011 - 07:45

    Kaitlin:

    He Nouk! Ik lees al je verslagjes en vind het zo gaaf voor je! Yes dreams can come true!! Genieten meis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Parelli Student voor 4 weken naar USA

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 32662

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 30 December 2014

7 weken backpacken in zuid oost azie

02 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: