Eindelijk krijgen we les na al het testen!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu Eindelijk krijgen we les na al het testen!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu

Eindelijk krijgen we les na al het testen!!

Door: anoukdahrs

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hiiii !!!

Oke maandag dinsdag en woensdag waren test dagen. We werden tijdens deze dagen op geen enkele manier gesupport.. Alleen als het onveilig werd greep er iemand in. Best lastig als je met vragen zit.. Mijn leasemerrie Petina is een RB in. Dit betekend dat ze een stille, lieve, verlegen rustige merrie is die veel leiderschap nodig heeft.. Petina heeft veel tijd nodig om alles te verwerken en alles gaat erg langzaam.. Heel anders dan Vitesse die heel snel verveeld is en constant mijn leiderschap test.. Petina wil maar al te graag leiding.. Nog al een omschakeling dus... Maar ik vind het wel super leuk om een totaal ander paard te hebben!
Terug komend op die vragen.. Zo begon Petina tijdens de freestyle test halverwege spontaan in mn been te bijten.. Nou als er een rb in in mn been begint te bijten gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.. Sandy Parker een instructeur zal dat ze het probeerde maar ik beschermde mn been natuurlijk dus kwam ze meerdere keren tegen mn voet aan... Sorry paard....IK was ondertussen al afgestapt om mn zadel te controleren maar ik kon niks vinden. Sandy hielp me zoeken naar de oorzaak maar we konden niets vinden.. Ze bleef het gedrag vertonen dus ik heb besloten om het rijden te laten wat het was voor die dag.. Iets zat Petina niet lekker.. Hierdoor heb ik 1 test niet voldaan en dus een 0 gekregen, jammer maar relatie voor prestatie!
Daarna savonds lekker gegeten en vroeg naar bedje toe!!
Volgende morgen ging zoals elke morgen om 6 uur de wekker, we lopen dan 10 min naar beneden en ontbijten dan daar en verzorgen de paarden om 8 uur begint te les of ik dit geval een andere dag vol testen!
In de morgen begonnen we met Liberty, dit is spelen met je paard zonder touw of halster om. Best lastig als je je paard net 1,5 dag kent maar oke we gingen we voor.. en we gingen lekker. Zo grappig om te zien dat waar Vitesse weg rent omdat ze vind dat ze het zelf kan hier kom Petina juist naar me toe rennen zo van: Heeelllpp mag ik op je schoot? Ze vindt allerlei obstakels erg eng zoals een zijl, grote bal etc etc. Goed liberty ging fijn!
Na de lunch hadden we de Finesse test. Dit is het rijden met contact. Deed haar het hoofdstel aan met snaffle (trensbit) en zadel er op, met in mn achterhoofd dat we wellicht gewoon niet zouden rijden. We waren als eerste bij de teststations en we begonnnen super, geen gebijt naar mn been o.i.d. ik was allang tevreden.. Ze is duidelijk nooit met bit gereden of heeft er erg slechte ervaringen mee want ze vertoonde extreem headshaking gedrag zelfs zonder druk op het bit. We doorliepen de teststations binnen een half uur.. We waren overal terwijl iedereen nog een het opwarmen was voor het rijden dus dat was fijn, in alle rust de test rijden! Waar ze de eerst dag de hele tijd naar haar buurman riep was ze nu een en al focust op mij! Zo fijn! Toen we klaar waren heb ik haar afgezadeld en lekker gedoucht. Omdat alle andere paarden niet in haar buurt waren heb ik haar weer mee genomen naar een van de teststations en haar daar lekker laten grazen ik al pratend met Mark een van de oudste instructeurs! Super leuke man!!!
Daarna toen iedereen klaar was haar ook terug gebracht naar haar paddock en even snel met brian zn auto naar ons huisje om ons om te kleden voor de bbq.. Tina reed en die rijdt zo achteruit de auto tegen een mega paal aan... Auto flink beschadigd...
Toen hadden we een bbq met Pat en alle studenten en instructeurs ! Zo leuk om te zien dat al die cowboys gitaar spelen en kunnen zingen en de hele avond kunnen spelen met hun lasso en een nepkoe.. Beetje wedstrijdjes houden wie het beste kan gooien! hihi!
Toen kwam er een super donkere wolk en begon het in de verte te onweren mooi gezicht terwijl bij ons de zon scheen.. toen iedereen uitgegeten was kwam de onweer onze kant op en hadden we regen en zonnenschijn en 2 prachtige regenbogen! Het is hier echt 1 grote familie!
We zijn niet gebleven tot het kampvuur maar dat doen we volgende week woensdag zeker wel!
Vandaag eindelijk de eerste dag dat we iets gingen leren jooeeehooe! ik stond om 6 uur trappelend naast mn bed!
We begonnen met de theorie over horsenalities en daarna gaf Kristi onze hoofdinstructrice en super gave demo maar haar paarden. Zooooo gaaf om te zien dat een verveeld paard door de juiste timing en oefeningen kan veranderen in een super enthousiast playfull paard!! (LBI) en een verlegen paardje wat ondeugende trekjes gaat vertonen (RBI) super super gaaf in echt 5 min tijd!
Daarna terug naar binnen voor de theorie over de equipment.. Nou geloof me wij zijn heeeeel blij als we naar binnen mogen!! (38 gradenn, geen schaduw) was super interessant.. De leukste uitspraak: Do you know what the best bit is??? A bit of knowlegde, savvy......
Na de lunch pauze opnieuw een demo over je paard voorbereiden voor de hoefsmid, dierenarts of gewoon om te rijden, daarna hadden we 45 min om dit bij een willekeurig station te oefenen ( 1. Dierenarts 2. hoefsmid 3. voorbereiding voor het rijden) Daarna mochten we bij een vergadering/meeting zijn van alle instructeurs en facility mensen. super leuk om te zien hoeee een grote familie het hier is en hoe graag ze feedback willen, hoe inactief ze les geven en alles ECHT SUPER!!
Nu na het eten vermoeid thuis van alle info! Morgen krijgen we uitslag van de test.. Leuk! Ben benieuwd hoe ik gescoord heb!

Ennuuhh ik ben een week van huis en heb nog geen sec naar huis gewild.. HOE GAAF IS DAT!!!!


Nog een toevoeging.. Het is zooo gaaf hoe ze je hier belonen als je een fout maakt.. Iedereen gaat klappen!! Omdat je leert van je fouten!! als een instructeur een fout maakt gaat het zo: YYEAAAHHH I MAKE A MISTAKE...

Hier nog wat muziek van Katie Drake:
http://www.youtube.com/watch?v=nWKuNqyfOok

Dit verteld een verhaal!
http://www.youtube.com/watch?v=MkIFfixVooY

http://www.youtube.com/watch?v=lfAdpqhm650

Deze linkjes even kopieren naar je balk bovenin!!

Meer info over horsenality:
http://files.parelli.com/HorsenalityChart.pdf?pa-token=4e2cf81f51dd1411fb957e6c12521de355a41d40f360ac853d0926e17c4051a1

Voor de mensen die Parelli niet kennen:
http://www.youtube.com/watch?v=rLlZ8WFi9ME&feature=player_embedded

  • 08 Juli 2011 - 07:05

    Claudia:

    Hi Anouk, fijn dat je het zo naar je zin hebt en nog niet naar huis wilt!
    Wel grappig dat je een RBI paard hebt! Het laatste wat je wilde. Maar ik vind het heel knap dat jij daar geduld voor hebt. Do it for the horse.
    Veel plezier nog!

  • 08 Juli 2011 - 07:40

    Caroline:

    Het ziet er fantastisch uit anouk. Wat goed dat je nog niet eens heimwee hebt! Betekend dat je goed op je plaats zit daar, maar dat dacht ik al!;)
    Geniet ervan!!!!

  • 08 Juli 2011 - 18:03

    Mama:

    Ik hoef me toch geen zorgen te maken dat je 'de nieuwe familie' daar uiteindelijk leuker gaat vinden en echt niet meer terug wil naar ons en je draakje?

  • 08 Juli 2011 - 19:14

    Ineke:

    Hoi Anouk

    Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt
    geniet er maar van
    x Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Parelli Student voor 4 weken naar USA

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 32644

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 30 December 2014

7 weken backpacken in zuid oost azie

02 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: