Wat gaat de tijd toch snel!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd toch snel!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anouk Dahrs - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd toch snel!!!

Door: anoukdahrs

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wauw week 2 is bijna om... normaal kreeg ik altijd een benauwd gevoel als het nog 2 weken duurde. Nu krijg ik het benauwd dat het nog maar 2 weken duurt.. ER IS NOG ZOVEEELLL TE LEREN..... We krijgen hier veel lessen over hoe mensen leren.. Dat sommige mensen RB (angstig oi.d.) worden als ze zien hoeveel ze nog niet kunnen... IK vind het alleen maar leuk en uitdagend...(LB karaktertje denk ik zo) We praten hier ook over emoitoneel reageren op stimulances.. Typisch dat ik bij de paarden die emoties best goed kan uitschakelijk of die emoties er gewoon niet zijn terwijl ik er buiten de paarden wel vrij veel last vanheb.. Dat word zeker mn uitdaging om wat minder emotioneel op stimulances te reageren...

Oke dinsdagg begonnen we de dag erg leuk! Pete is een instructeur hier die qua energielevel nog al op mij lijkt haha.. zal mezelf niet zo noemen maar hij is echt een idioot hahaha!!! Nee hij is grappig.. Maar we gingen een spel doen met de hele groep dat hij een zin of woord in iemand zn oog fluiterden en wij moesten dat dan op het bord tegen zonder woorden of cijfers... Hij riep steeds heel entousiast. eeeennnnnnnnnnnnnnnnnn GGGOOOOOOOO *omdat je maar 1 min had* Ik was aan de beurt vraagtie aan mij: What is Go in Dutch... hahaha ik kreeg spontaan een black out van weer in het Nederlands moeten denken ik bedacht toen dat wij ook gewoon GO zeggen.. vondtie natuurlijk erg grappig dat ik niet eens mn eigen taal meer kan spreken..Woensdagmorgen moesten we een brief schrijven aan ons zelf vanuit het paard perspectief wat we nog moesten leren.. Leuk opdracht.. Komt Pete op zn hurken bij me zitten en vraag: Do you need help with writing your lettre in Dutch? hahahahahahaha!! VET grappig!
Om verder te gaan over dinsdag.. na het spel hadden we focusstations.. Je kan hier naar een speciale plek gaan waar je wordt geholpen met een speciaal onderdeel/opdracht.. Naja helpen.. zoals ze het hier zeggen.. Ze laten ons eerst koppie onder gaan en zodra we niet meer boven komen gaan ze pas helpen.. want ze willen dat we puzzlessolvers worden.. Anders lopen we thuis alsnog vast...
Daarna hadden we ontzettend gave demo van Kristi.. MEAAAN WAT IS DAT MENS GOED MET PAARDEN! buiten dat ze ook ontzettend grappig is.. Ze ging Pat na doen hoe hij liep.. Toen pat later bij ons aan tafel kwam lunchen hadden we allemaal de slappen lach haha! Kristi liep ons flying leadchanges (galopwissels) vanuit zone 5 (achter het paard) Liberty (los zonder lijn) Mega gave dingen!!
In de middag gingen we weer met de paarden aan de slag en daarna hadden we een demo over impulsion van het paard.. of te wel hoe om te gaan met een snel paard en hoe om te gaan met een sloom paard.. Erg gaaf om te vooruitgang te zien!
We zagen de onweer alweer aankomen in de verte en nu gelukkig net op tijd mochten we gaan rennen.. Ik was net op tijd binnen.. Heb nog nooit zo hard en lang gerend haha! Ik dacht altijd dat het in Nederland en Frankrijk hard regende.. Nou hier staat gewoon de kraan open. Hier ben je echt in 1 sec zeiknat.. We hadden een leuk gesprek daarna binnen waar wij allemaal vragen mochten stellen.. Mark een instructeur van een jaar of eind 50/begin 60 miss wel ourder vertelde zijn levensverhaal over paarden en parelli erg gaaf!

Woensdag
We begonnen de dag met nieuwe knopen leren.. erg leuk! Daarna hadden we focusstations en deden Petina en ik wat Indirect en Direct rein.. Haar woeste gedrag is bijna verdwenen.. Ben er deze dag met 1 bijtwond vanaf gekomen haha! Nee was maar schrammetje! Ze doet erg haar best om te leren! Na de lunch hadden we workshops ( hier krijg je wel intensief les in een bepaald onderdeel) Petina en ik gingen naar de partical disengagement.. een oefening om je paard te laten relaxen.. Pete gaf deze les en het was erg interessabt om te zien hoe lang het duurde voordat Petina relaxte.. (ze was erg aan het vechten tegen het bit en tegen mij) maar toen ze eenmaal relaxte was het ook oke.. Pete noemt me steeds Aniek.. Waarom weet ik niet haha:P Ik riep dus steeds ANOUK terug.. Waarop hij een opmerking maakte wat weet ik niet meer waarop ik zei;; Nouuu jou kan ik wel aan hoor hahaha (het is echt een clown)... Ik had 3 uur in het zadel gezeten en was behoorlijk moe.. maar gelukkig hadden we BBQ!! Na de bbq zaten Brain ik en Tina bij het meer toen Pete bij ons kwam longleren.. Hij ging het ons leren.. Het was erg grappig.. Hij had het duidelijk op mij gemikt want hij bleef maar opmerkingen maken.. na 3 opmerkingen van mijn kant terug wouden ze me in het modderbad gooien haha.. Stelletje grapjassen.. en dat is dan 39 en 58 haha.. Hoeveel lol kan je hebben op een avond!! We hebben hier een favoriete grap voor amerikanen.. via Tina.. (iedereen onder 18 even nu wegklikken) Wat is de overeenkomst tussen amerikaans bier en seks in een kano.... F*cking close to water... haha erg fout maar wel leuk:P

Toen we na het kampvuur (met softe cowboys die liefdesliedjes zingen hihi) na de auto liepen hoorden we iemand kei hard gillen.. een cursus genoot was onderweg naar het trailer waar ze slaapt (dat zijn hier trailers met een woonkamer en slaapkamer erbij) en ze was 2 beren tegen gekomen.. Ze durfte niet meer naar dr trailer natuurlijk.. Brain en wij brachten haar met de auto naar de trailer waar we de 2 beren tegen kwamen.. Nou ik was het bangst van iedereen haha! Ze zijn groot, zwart, snel en kunnen hoog springen!! BAH!

Donderdag
Vanmorgen begonnen we de dag met de seatbilder... WHAT IS DAT.. dat zijn een soort nep paarden waarop we ons balanspoint leren vinden, Erg grappig en leuk! Daarna hadden we een demo trailerladen met een RB en LB paard.. erg interessant! Na lunch (lekker salada :D) hadden we een gesprek met Lee Palmer.. de gene die alles weet over de weg naar een Parelli Prof.. Veel info gehad en ik heb al wat ideeen!! We zien wel hoe het allemaal loopt!!!
Daarna weer focusstations dit keer trailriding (bosritten maken) Petina en ik starten samen buiten een focusstation we hadden andere dingen die even belangrijker waren zoals oefenen met de grote groene bal die haar nog steeds aanvalt en opeet in haar ogen! Na wat uitleg vond ze hem wel oke! Toen nog wat online gespeeld en toen indirect en direct rein geoefend ZE WORDT BETER!!! JOEHHHOOOEE!! WE MAKE PROGRESS! Daarna toch maar naar een focusstation trailride om wat ideen op te doen voor claudia en Janet.. Het was allemaal herhaling maar toch erg leuk! We gingen in een lange lijn over hele terrein (bijna een echte bosrit) en moesten steeds alles doorgeven aan elkaar( Draf, stap, stop) Ik begon achter met: Pete has a nice t shirt.. iedereen gaf het netjes door (50 man) en 50 man gaf ook weer netjes Thank you miss terug hahah zoooo grappig! leuk dat er zo'n losse sfeer is tussen de instructeurs!! Get it done with fun is zeker van toepassing! Maar er zijn natuurlijk nog veel meer serieuse momenten...!!!
Na de focusstations hadden we weer een meeting met hele hele Parelli team.. Super gaaf om er bij te zijn!
Na het eten mochten we vrijwillig een film kijken over een autistisch meisje.. DIE FILM MOET JE ECHT KIJKEN! hij is zooooo goed.. Het heeft niets met paarden te maken maar toch een leerzame film.. ik zal morgen de titel vragen...
Morgen het we een evaluatatie gesprek.. heb er zin in, ben erg benieuwd!

Nu lekker slapen... ben moeee en snak naar een douche...!!!

  • 15 Juli 2011 - 05:08

    Mama:

    nou meid, als il lees wat je in 2 weken bereikt hebt dan gaat het helemaal goed komen de laatste 2 weken! Succes en liefs!

  • 15 Juli 2011 - 07:17

    Caroline:

    Leuk leuk leuk leuk leuk!! Have fun, je bent super goed bezig joh!!

  • 15 Juli 2011 - 08:28

    Claudia:

    Gaaf dat je zoveel leert EN dat het ook nog gezellig is!! Hier heeft het trouwens ook keihard geregend hoor, de kraan stond ook behoorlijk open. Heeft weer als voordeel dat sommige weigenoten een modderbad kunnen nemen als ze dat willen en ook als ze het niet willen! (ik noem geen namen, hihi) Veel plezier nog!!!!

  • 15 Juli 2011 - 09:12

    Monique:

    Wel spectaculair dat je nu zelf ook een beer gezien hebt. Lijkt me écht eng zo'n hoog en breed beest. Superleuk Anouk dat je nog steeds zo enthousiast bent...Blijf maar lekker genieten van al die mooie en leerzame ervaringen!
    Leuk voor ons al die foto's net of we er een beetje bij zijn..en eindelijk ook een foto van Anouk..we want more!

  • 15 Juli 2011 - 09:44

    Mike:

    Leuk zo'n lang verslag. Zo krijgen we een indruk hoe het daar is.
    Doew ig met al die beren.

  • 15 Juli 2011 - 13:59

    Marlijn:

    Als iemand dingen in mijn oog ging fluisteren zou ik het ook niet meer weten..hahaha..mooi typfoutje :) Have fun!

  • 15 Juli 2011 - 19:44

    Marit:

    He Anouk,

    Wat een heerlijk verhaal, het was het wachten waard!
    Je had toevallig geen fototoestel bij toen je een ontmoeting had met meneer en mevrouw beer?
    Is toch wel wat anders als broeder of bono beer haha!

    Zo te zien leer je ontsettend veel. Als je terug in NL bent moet je ook Willem maar komen 'checken'
    Nog heel veel plezier en wacht met spanning op je nieuwe verhaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Parelli Student voor 4 weken naar USA

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 32641

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 30 December 2014

7 weken backpacken in zuid oost azie

02 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: